کارگر و کارفرما و قوانین

همه چیز در باره قانون کار و مقررات مرتبط

کارگر و کارفرما و قوانین

همه چیز در باره قانون کار و مقررات مرتبط

۹ مطلب در خرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

طبق ابلاغیه اخیر وزارت کار که به دستور العمل 57 نیز معروف شده است؛ همه مسئولیت ها در رابطه با چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور، بر عهده پیمانکار قرار گرفته‌است؛ نه کارفرمای اصلی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۳ ، ۱۰:۱۶
کار مدیر

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: با هدف تسهیل در امور درمانی بازنشستگان، «نرم‌افزار درمان بیمه ملت» که ارائه خدمات بیمه تکمیلی را بر عهده دارد، طراحی شد و در دسترس بازنشستگان قرار گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۳ ، ۰۹:۰۱
کار مدیر

دستور العمل شماره 57 روابط کار (تکلیف پرداخت چهار درصد حق‌بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور، در مشاغل پیمانکاری) (بخشنامه شماره 41910 مورخ 1403/03/09 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۳ ، ۱۳:۲۳
کار مدیر

لزوم پیش‌بینی چهار درصد حق بیمه سخت و زیان آور در قرارداد های پیمانکاری ( بخشنامه شماره 175402 مورخ 1402/08/22، معاونت روابط کار) 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۳ ، ۱۲:۵۲
کار مدیر

همه اعضای خانواده می‌توانند در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، تحت پوشش قانون بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند و از خدمات این سازمان بهره‌مند شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۳ ، ۱۰:۱۳
کار مدیر

با اعلام رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی، همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، قطعی بوده و بطور حتم اجرایی می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۳ ، ۱۴:۴۲
کار مدیر

با انتخاب شرکت بیمه ملت، به عنوان ارائه دهنده خدمات بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان قانون تامین اجتماعی و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در سال 1403، سوالاتی برای این عزیزان ایجاد شده است. در این خبر، به برخی از سوالات متداول و پاسخ به آن‌ها می‌پردازیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۳ ، ۱۰:۲۵
کار مدیر

از موضوعات و مشکلات مهم کارگران، می‌شود به اخذ سفته یا چک ضمانتی که توسط کارفرمایان از کارگران می‌شود، اشاره کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۰۳ ، ۱۴:۱۷
کار مدیر

در صورتی که بیمه شده، برای دو یا چند کارفرما کار کتد، هریک از کارفرمایان مکلف هستند به نسبت مزد یا حقوقی که می پردازند، حق بیمه سهم بیمه شده را از مزد یا حقوق او کسر و به انضمام سهم خود به سازمان پرداخت کنند.

به عبارتی تاثیر و بیمه پردازی هر کارگاه را با توجه به مدت پرداخت حق بیمه لحاظ و براساس ماده 77 قانون بیمه تامین اجتماعی، در تعیین میزان مستمری فرد لحاظ می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۰۳ ، ۰۹:۴۸
کار مدیر