کارگر و کارفرما و قوانین

همه چیز در باره قانون کار و مقررات مرتبط

کارگر و کارفرما و قوانین

همه چیز در باره قانون کار و مقررات مرتبط

در صورتی که بیمه شده، برای دو یا چند کارفرما کار کتد، هریک از کارفرمایان مکلف هستند به نسبت مزد یا حقوقی که می پردازند، حق بیمه سهم بیمه شده را از مزد یا حقوق او کسر و به انضمام سهم خود به سازمان پرداخت کنند.

به عبارتی تاثیر و بیمه پردازی هر کارگاه را با توجه به مدت پرداخت حق بیمه لحاظ و براساس ماده 77 قانون بیمه تامین اجتماعی، در تعیین میزان مستمری فرد لحاظ می‌شود.

براساس تحقیقات کارمدیر به نقل از ایمنا، با استناد به قانون بیمه تامین اجتماعی، بر اساس ماده 34 قانون مذکور، در صورتی که بیمه شده برای دو یا چند کارفرما کار کند، هر یک از کارفرمایان موظفند به نسبت مزد یا حقوقی که می‌پردازند، حق بیمه سهم بیمه شده را از حقوق یا مزد او کسر و به انضمام سهم خود به سازمان پرداخت کنند، بنابراین مبنای پرداخت حقوق قانونی بیمه، این قانون است.

حقوق بازنشستگی بیمه‌شدگانی که از ۲ محل بیمه‌پردازی دارند چگونه محاسبه می‌شود؟

به طور مثال یک فردی در یک کارگاهی کار می‌کند که میانگین دستمزد دو سال آخر او با 30 سال سابقه کار، معادل 20 میلیون تومان است، مستمری استحقاقی او نیز 20 میلیون تومان خواهد بود. حال اگر فرد دیگری میانگین دستمزد دو سال آخر او با 30 سال سابقه کار، 20 میلیون تومان باشد و علاوه بر کارگاه اول در کارگاه دومی هم به مدت دوسال اشتغال با میانگین دستمزد 10 میلیون تومان، به سازمان تامین اجتماعی بیمه پردازی داشته باشد؛ در نحوه محاسبه مستمری فرد، مستمری استحقاقی کارگاه اول (مبلغ 20 میلیون تومان کارگاه اول) و مستمری استحقاقی کارگاه دوم که در آن دوسال اشتغال با میانگبن دستمزد 10 میلیون تومان داشته (مبلغ 666 هزار و 667 تومان) جمع و اینگونه مستمری استحقاقی فرد، 20 میلیون و 666 هزار و 667 تومان تعیین می‌شود.
با توجه به این که در کارگاه دوم، تنها فرد دوسال کار کرده، سازمان تامین اجتماعی میانگین 10 میلیون تومان پرداختی حق بیمه فرد را تقسیم بر 30 و در مدت اشتغال فرد در کارگاه دوم ضرب می‌کند. عددی که محاسبه می‌شود با مستمری استحقاقی کارگاه اول (معادل 20 میلیون تومان بوده) جمع و به عنوان مستمری کلی پرداخت می‌شود.

به عبارتی تاثیر و بیمه پردازی هر کارگاه را با توجه به مدت پرداخت حق بیمه لحاظ و براساس ماده 77 قانون بیمه تامین اجتماعی، در تعیین میزان مستمری فرد لحاظ می‌شود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۳/۲۷
کار مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی