کارگر و کارفرما و قوانین

همه چیز در باره قانون کار و مقررات مرتبط

کارگر و کارفرما و قوانین

همه چیز در باره قانون کار و مقررات مرتبط

سید حیدر محمدی، با اشاره به اینکه، بیش از 90درصد هزینه دارو های بیماران خاص، توسط بیمه ها پوشش داده می‌شود، گفت: بیماران کمتر از 10 درصد از هزینه های دارو هارا پرداخت می کنند.

پوشش ۹۰ درصدی هزینه دارو بیماران خاص توسط بیمه‌ها

بر اساس این گزارش به نقل از وبدا، محمدی با اشاره به واردات برخی از دارو های بیماران خاص و تامین ارز دولتی برای آنها، گفت: 90 درصد از هزینه داروهای بیماران خاص، از طرف بیمه پوشش داده می‌شود که به سبب آن، بیماران فقط 10 درصد یا حتی 0 درصد از هزینه های آن را پرداخت می‌کنند.

قبل از اینکه دارو، در فهرست داروهای تحت پوشش بیمه قرار گیرد، باید هزینه اثر بخشی آن بر روی بیمار، مشخص و ثابت شود؛ بنابراین دارو زمانی می‌تواند با حمایت بیمه وارد بازار شود که، توجیه علمی و اقتصادی برای بیمار داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در مواردی که هزینه اثربخشی دارو، اثبات نشده و دارو توسط پزشک تجویز شده باشد، با در نظر گرفتن  موارد استثنا، دارو توسط سازمان عذا و دارو به‌صورت تک نسخه‌ای وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر اثر بخشی دارویی اثبات شود، کمیته‌های اقتصادی و درمانی، آن‌را آزمایش می‌کنند؛ یعنی دارو ، هم از لحاظ اثر بخشی و هم از لحاظ هزینه درمان، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اگر در هر دو مورد تایید شد، مورد پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۴/۰۶
کار مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی